У Верховній Раді з'явився законопроект №5494, який передбачає внесення змін до Податкового кодексу для «масштабного розвитку ринку електромобілів». Його зареєструвала група авторів у складі: Олег Ляшко, Віктор Галасюк (Радикальна партія), Андрій Антонищак, Борислав Розенблат (БПП) і ін., Пише UBR.
Багато народних депутатів, які підписалися під цим документом, далеко не новачки на авторинку. Зокрема, Антонищак зовсім недавно вже подав в Раду законопроект про скасування в Україні європейських екологічних норм, що, в разі його прийняття, дозволить завозити в нашу країну не тільки іномарки рівня Євро-5, як зараз, а й більш старі машини. Про цей законопроект в колах автолюбителів вже точаться розмови руский місяць, дехто в передчутті швидкого дозволу на зменшення ввізного мита уже привіз собі авто і їздить на німецьких чи польських номерах.
Нинішній законопроект не менше революційний. У ньому пропонується звільнити до 2021 р від ПДВ і акцизного збору транспортні засоби з електродвигунами і комплектуючі до них. Це означає, що електромобілі автоматично подешевшають на 23-25%. Але і це ще не все, народні депутати хочуть також звільнити від ПДВ послуги таксі, які здійснюватимуть перевезення електромобілями. Податок на додану вартість не доведеться платити також при оренді або лізингу електрокарів.
У пояснювальній записці автори вказують, що Україна і так вкрай залежна від імпортних енергоносіїв, в тому числі, нафтопродуктів. У 2015 році частка привізного бензину досягала на нашому ринку 70%, а дизеля - 90% (всього їх було імпортовано на суму $ 3,9 млрд.). Скоротити споживання нафтопродуктів могла б масова популяризація електричного транспорту, адже електроенергію Україна виробляє сама, причому, 1кВт в перерахунку на бензин у 18-32 рази дешевше останнього.
Електрокари і так стають все більш популярними, стверджують нардепи. Скажімо, за 10 місяців цього року в Україні продали 1 123 таких авто проти 401 в минулому році. Тобто, якщо ринок хоча б трохи «підштовхнути» в потрібному напрямку, то процес піде.
Автори потрудилися навіть підрахувати вигоди для українських водіїв. Вони взяли за основу середній річний пробіг авто в 30 тис. Км, витрата 10 л на 100 км і вартість бензину 23 грн. / Л. Вийшло, що при таких параметрах середньостатистичний власник бензинового авто витрачає на заправку 60-70 тис. Грн. на рік. Електрична ж заправка буде коштувати 3-4 тис. Грн. в рік, тобто, економія очевидна.
Варто відзначити, що сама ідея прибрати податки для електротранспорту не нова. Схожий законопроект під номером 1912 вже подавався в Раду на початку минулого року депутатами Степаном Барною (БПП), Сергієм Кривошеєю ( «Народний фронт») і Вадимом Івченко ( «Батьківщина»), але тоді його так і не затвердили, відправивши на доопрацювання. Тим часом, подейкували, що ідею лобіювали бізнесмени, які мріють налагодити складання електрокарів в Україні (нібито, навіть велися переговори з одним з китайських виробників), адже в цьому випадку можна було б реально економити на ввезення комплектуючих.
Тільки не розумію чому не говорять про виготовлення своїх електрокарів? Можливо і справді, рівень Тесли для нас закруто, але всі чудово знають про те, що в автомайстернях переробляють ті ж Таврії чи Славути на електрокари і гібриди, то чому б таке саме не спробували робити наші заводи? Я вже мовчу про те, що можна конструювати кращі і досконаліші авто. Але на базі існуючих аналогів бензинових можна без проблем виготовляти авто економ класу. Що не кажіть, а Таврія, Славута чи Ланос, якими можа проїхати 100 км. за 15-30 гривень, будуть користуватись неабияким попитом представників українського середнього класу, що живе за межею бідності згідно євростандартів. Ми маємо чималий внутрішній ринок та й промислові потужності, потрібне лиш сприяння влади і все піде вгору і вперед. В Україні можна відновити роботу автобусних заводів, які практично вже готові виготовляти електричні автобуси - той же Електролаз можна укомплектувати сучасним акумулятором і у нас з'являться міські чи приміські елетротранспортні засоби, що замінять устарівший громадський транспорт, я вже мовчу про те наскільки це здешевить проїзд. Також розвиток галузі збільшить потреби в кваліфікованій робочій силі, що, в свою чергу, підтягне інші галузі на кшталт освітньої і т.ін.
Саморобний електрокар
Тим часом скептики в якості головного гальма бурхливого розвитку ринку електрокарів називають слабку інфраструктуру, зокрема, невелике число заправок. Але заправки для електромобілів без проблем можна організувати на будь-якій бензозаправці, також електромобілі можна заряджати вдома, адже більшість людей не проїжджає за день більше 100 кілометрів, а сучасні акумулятори дають змогу їхати понад 250 кілометрів на одній заправці. Також всі розуміють, що закони ринку змусять облаштувати електрозаправні станції, а якщо таке іще й стимулювати у вигляді тих же податкових пільг, то місця для зарядки автомобілів на заправках з'являться швидше самих електромобілів.
Що можна додати? Ринок електромобілів і справді незоране поле, тому нашій країні можна захопити певну нішу на ньому, правда для цього треба при владі мати справжніх державників а не завзятих казнокрадів.
Багато народних депутатів, які підписалися під цим документом, далеко не новачки на авторинку. Зокрема, Антонищак зовсім недавно вже подав в Раду законопроект про скасування в Україні європейських екологічних норм, що, в разі його прийняття, дозволить завозити в нашу країну не тільки іномарки рівня Євро-5, як зараз, а й більш старі машини. Про цей законопроект в колах автолюбителів вже точаться розмови руский місяць, дехто в передчутті швидкого дозволу на зменшення ввізного мита уже привіз собі авто і їздить на німецьких чи польських номерах.
Нинішній законопроект не менше революційний. У ньому пропонується звільнити до 2021 р від ПДВ і акцизного збору транспортні засоби з електродвигунами і комплектуючі до них. Це означає, що електромобілі автоматично подешевшають на 23-25%. Але і це ще не все, народні депутати хочуть також звільнити від ПДВ послуги таксі, які здійснюватимуть перевезення електромобілями. Податок на додану вартість не доведеться платити також при оренді або лізингу електрокарів.
У пояснювальній записці автори вказують, що Україна і так вкрай залежна від імпортних енергоносіїв, в тому числі, нафтопродуктів. У 2015 році частка привізного бензину досягала на нашому ринку 70%, а дизеля - 90% (всього їх було імпортовано на суму $ 3,9 млрд.). Скоротити споживання нафтопродуктів могла б масова популяризація електричного транспорту, адже електроенергію Україна виробляє сама, причому, 1кВт в перерахунку на бензин у 18-32 рази дешевше останнього.
Електрокари і так стають все більш популярними, стверджують нардепи. Скажімо, за 10 місяців цього року в Україні продали 1 123 таких авто проти 401 в минулому році. Тобто, якщо ринок хоча б трохи «підштовхнути» в потрібному напрямку, то процес піде.
Автори потрудилися навіть підрахувати вигоди для українських водіїв. Вони взяли за основу середній річний пробіг авто в 30 тис. Км, витрата 10 л на 100 км і вартість бензину 23 грн. / Л. Вийшло, що при таких параметрах середньостатистичний власник бензинового авто витрачає на заправку 60-70 тис. Грн. на рік. Електрична ж заправка буде коштувати 3-4 тис. Грн. в рік, тобто, економія очевидна.
Варто відзначити, що сама ідея прибрати податки для електротранспорту не нова. Схожий законопроект під номером 1912 вже подавався в Раду на початку минулого року депутатами Степаном Барною (БПП), Сергієм Кривошеєю ( «Народний фронт») і Вадимом Івченко ( «Батьківщина»), але тоді його так і не затвердили, відправивши на доопрацювання. Тим часом, подейкували, що ідею лобіювали бізнесмени, які мріють налагодити складання електрокарів в Україні (нібито, навіть велися переговори з одним з китайських виробників), адже в цьому випадку можна було б реально економити на ввезення комплектуючих.
Тільки не розумію чому не говорять про виготовлення своїх електрокарів? Можливо і справді, рівень Тесли для нас закруто, але всі чудово знають про те, що в автомайстернях переробляють ті ж Таврії чи Славути на електрокари і гібриди, то чому б таке саме не спробували робити наші заводи? Я вже мовчу про те, що можна конструювати кращі і досконаліші авто. Але на базі існуючих аналогів бензинових можна без проблем виготовляти авто економ класу. Що не кажіть, а Таврія, Славута чи Ланос, якими можа проїхати 100 км. за 15-30 гривень, будуть користуватись неабияким попитом представників українського середнього класу, що живе за межею бідності згідно євростандартів. Ми маємо чималий внутрішній ринок та й промислові потужності, потрібне лиш сприяння влади і все піде вгору і вперед. В Україні можна відновити роботу автобусних заводів, які практично вже готові виготовляти електричні автобуси - той же Електролаз можна укомплектувати сучасним акумулятором і у нас з'являться міські чи приміські елетротранспортні засоби, що замінять устарівший громадський транспорт, я вже мовчу про те наскільки це здешевить проїзд. Також розвиток галузі збільшить потреби в кваліфікованій робочій силі, що, в свою чергу, підтягне інші галузі на кшталт освітньої і т.ін.
Саморобний електрокар
Тим часом скептики в якості головного гальма бурхливого розвитку ринку електрокарів називають слабку інфраструктуру, зокрема, невелике число заправок. Але заправки для електромобілів без проблем можна організувати на будь-якій бензозаправці, також електромобілі можна заряджати вдома, адже більшість людей не проїжджає за день більше 100 кілометрів, а сучасні акумулятори дають змогу їхати понад 250 кілометрів на одній заправці. Також всі розуміють, що закони ринку змусять облаштувати електрозаправні станції, а якщо таке іще й стимулювати у вигляді тих же податкових пільг, то місця для зарядки автомобілів на заправках з'являться швидше самих електромобілів.
Що можна додати? Ринок електромобілів і справді незоране поле, тому нашій країні можна захопити певну нішу на ньому, правда для цього треба при владі мати справжніх державників а не завзятих казнокрадів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий